En trött mamma, en ännu tröttare dotter.

Ja, så i tisdags började Vilja dagis. Det verkar jättebra där! Lugna fina barn, bra fröknar samt bra miljö. Där ska hon nog kunna trivas :)

På tisdagen var vi där från nio till tolv ungefär. Gjorde inte så mycket. Var med på samlingen och även lunchen. Vilja fick beröm för att hon äter så bra :)

På onsdagen var det menat att vi skulle vara med på vilan efter lunchen, men en viss dam ville hellre titta på sovande barn än att sova hon med. Så då bestämdes det att vi skulle gå hem så hon fick sova lite, och komma tillbaka på torsdagen igen.

Sagt och gjort. Igår var vi där igen, eller ja.. Jag var där max en halvtimme, sen skulle vi prova vinka. Men vad händer? Jo allt går skitbra och Vilja vinkade glatt åt mig när jag gick. Efter ungefär en timme ringer en av fröknarna, jahapp där var det kört tänkte jag som skulle på ett möte, men icke. Hon skulle bara tala om att allt går jättebra och att hon gick runt och lekte förfullt :)
Så vid ett gick jag för att hämta henne, då låg hon fortfarande och sov. Men blev hyfsat glad när jag väckte henne iallafall :P


Hela veckan har vi gått upp runt halv sju-sju. Något som jag inte är riktigt van vid då hon alltid sovit till iallafall nio på mornarna. :P Så igår var jag så trött så jag gick och la mig halv tio, haha! När hände det sist?! :P


Så idag kom N och hämtade Vilja för att ha henne över helgen. För på måndag är det dags för dagis igen. Hoppas på att det går lika bra då! :)


Nu är jag hos älskling igen. Mys! Och imorn ska vi på bandy! Det blir nice :) Nu, tv!
Hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0